laupäev, 3. mai 2014

Kevadine õuesõppenädal... LINNUD, KONNAD, USSID ja MATEMAATIKA:)


Kolmapäev oli aprilli viimane päev. Nagu ikka kuu viimasel päeval, uurisime oma ilmakalendrist, missugused ilmad olid aprillikuu lasteaiapäevadel ülekaalus. Aprillikuu oli täis päikest! 

Et on õuesõppenädal, siis võttis Merliine kodust kaasa toreda raamatu loodusest. Lapsed uurisid seda juba enne hommikuringi lugemisnurgas. Huvitavad faktid ja pildid sellest raamatust andsid meile põnevat jututeemat. Tundus uskumatu, et sellised loomad, nagu seal raamatus, on päriselt olemas või on olemas olnud:)   



Lapsed kuulasid ka üht õpetlikku ja mõtlemapanevat juttu Nähka looduslugude raamatust. Lapsed said teada, et puukoores on vitamiinid ja toitained, mis on puudele kasvamiseks vajalikud... Aga kui jänestel ja metskitsedel talvel nälg näpistab, siis saavad ka nemad endale puukoort ning oksi näksides kõhutäidet... Mõni laps arvas, et ehk peaks ka jänestele ja metskitsedele talvel neidsamu vitamiine viima, mida emme kodus annab:)  


Kolmapäeval toimus Jänkude rühmal õues matemaatiline tegevus.
Alustasime ümberkehastumismänguga "Linnud, konnad ja ussid".

Õpetaja sosistas igale lapsele kõrva, millise olendi moodi ta liikuma peab. Kõik olendid liikusid ringi ja püüdsid leida endasarnaseid. Liigikaaslased leiti üsna ruttu. 
Kokku sai kolm olendite rühma ehk hulka - linnud, konnad ja ussid:)


Linnud:)















Konnad:)















Ussid:)


Iga rühm hakkas nüüd täitma "oma" ülesannet: ussid korjasid väikeseid kive, linnud väikeseid puuoksi ja konnad rohuliblesid.



Ussid kive otsimas:)











 Konnad rohuliblesid korjamas:)









          Linnud puuoksakesi otsimas ja leidmas:)

Igasse korvi kogunes päris palju sarnast looduslikku materjali... nii palju, et üle lugeda ei jõudnudki:)




 Usside korvides on kivid...









Konnade korvides on rohulibled...










Lindude korvides on oksad...







Aga kuidas saaks mitmest hulgast ühe samasugusete asjade hulga? 
Loomulikult nii, et kui kõik "samasugune" ühele alusele kokku valada - seda teadsid nii lapsed kui ka nende poolt kehastatud tegelased:)


Ussid valasid kivid oma alusele - sai suur hulk kive.









Konnad asetasid rohulibled oma alusele - sai suur hulk rohuliblesid.









Linnud panid oksakesed oma alusele  - sai suur hulk oksi.





Konnade rohulibled:)




Usside kivid:)




Lindude oksaraod:)




Ussid, konnad ja linnud said veel ühe ülesande... 

Kõik seisid ühes ringis, käed selja taga. Õpetaja poetas igaühele midagi pihku - puuoksakese, rohulible või kivikese. Seda, millega tegemist, pidi otsustama kompides. 

Kas see asi on soe või külm?

 Kas kõva või pehme?

 Kas kerge või raske?

















Kui otsus tehtud, siis suundus iga tegelane selle aluse poole, milliselt arvas selle "mõistatatava asja" pärit olevat:)


Ja nüüd võis vaadata... 

Kas on selja taga peidus olnud asja koht just sellel alusel? 








Kõik olid tublid mõistatajad 
ning
kõik hulgad said õigete asjadega täiendatud:)