reede, 19. veebruar 2016

LASTEAIAS KÜLAS MOBIILNE PLANETAARIUM

Kolmapäeval, 17.veebruaril oli lasteaias külas planetaarium-kino. 


Jänkude rühma lastel oli pisut meeles ka ammune, kolme aasta tagune kogemus - seetõttu oodati üritust elevuse ja huviga.
Seekord nägid lapsed filmi "Tähekese seiklused"





Jänkude rühma lapsed jagasid oma muljeid järgmisel päeval hommikuringis:


Mis asi see planetaarium on?
SIMONE: Üks suur selline must pall, kus me olime sees. 
KAAREL: Selline must telk nagu.
KÄRT: Ja kui multikas algas, siis pidi pikali heitma. Ja siis vaatad nagu lakke ja näed, nagu ise oled kosmoses.
SIMONE: Ja meie Amandaga kartsime, et me oleme päriselt.




Millest rääkis film?
KÄRT: See film oli Taevatähekesest, kes tahtis endale sõpru saada.
Sest tädi Komeet ütles, et temal on Maa peal sõpru. Tädi Komeet ütles, et selleks peab ilus olema, et inimeste juurde minna. Kui roosa tädi Komeet lendas, siis tal tuli tagant vikerkaar.
KARL KRISTJAN: Täheke nägi meteoriite ja põrkas nendega kokku.
REGIINA: Täheke küsis, et kas te teate, kuspool Maa on. Meteoriidid ütlesid kõik koos: "Jaa-jaa, teame."
JOHANNES: Enne, kui see Täheke läks Maale, siis ta sai kokku kahe kosmoseuurijaga. Kosmoseuurijad arvasid, et Täheke on tulnukas.
KÄRT: Täheke läks ühe mehe hingamistoru juurde ja jäi sinna kinni. See mees kartis, kelle hingamistoru sisse ta läks. Siis pärast oli Tähekesel selline must, nagu tahmane nägu. 
JOHANNES: See oli niimoodi, et seal oli kosmoselaev ka juures. Suur kosmoselaev ja kaks meest.
KÄRT: Täheke tuli nendele meestele appi.
JENS: Mootor oli rikkis ja Täheke tahtis neid aidata.



KÄRT: Täheke läks kosmosest Maa peale. Siis ta vajus mere põhja. Allveelaev võttis Tähekese kinni ja tiris teda oma kombitsatega ja uuris. See onu, kes oli seal allveelaeva sees, ütles: "Väga huvitav meretähe liik. Väga tore, ma saan kuulsaks!"
JOHANNES: See mees arvas, et see on merekäsn.
JENS: See onu tahtis leida helendavat merekäsna.
KÄRT: Aga ei leidnud, sest see oli kosmosetäht.

KARL KRISTJAN: Kajakas võttis Tähekese endaga kaasa ja viis ta oma koju. 
REGIINA: Kajakas ütles, et talle meeldivad helendavad asjad.
KARL KRISTJAN: Pärast Täheke tõusis öösel üles ja nägi, et laev sõidab.
JENS: Ta ärkas üles, sest torm oli. Ja ta nägi laeva.
REGIINA: Ta nägi väga suurt laeva ja hüppas sinna peale.
KÄRT: Ja ta leidis sealt endale kaks sõpra. Ja siis Täheke läks kosmosesse tagasi.

Mis koht planetaariumist või nähtud filmist eriti meelde jäi või meeldis?
SIMONE: Mulle meeldis see algus, kus olid igasugused planeedid ja siis need tulid meie poole. Ja meie Amandaga kiljusime.
AMANDA: Mulle meeldis see koht, kui see Täheke laulis.
KAAREL: Mulle meeldis, kui tädi Komeet ära läks ja ta pepust vikerkaar tuli.
OLLE: Mulle meeldis see koht, kus me saime mängult rongiga sõita. Ja see koht, kus allveelaev tiris haid. 
JENS: Inimene allveelaevas uuris kõigepealt haid. See Täheke ujus sinna ja siis uuris Tähekest.
RALF: Mulle meeldis see koht, kui Täheke oli laeva peal. 
JENS: Mulle meeldis see koht, kus Täheke magas kajakaga.
KARL KRISTJAN: Mulle meeldis, kui kaks kosmoseuurijat rääkisid ja üks ütles: "Oih, vabandust, ma sõin kõik kommid ära." Ja siis meeldis mulle sama koht, mis Kaarelile.
REGIINA: Mulle meeldis see koht, kus need meteoriidid ütlesid, et me teame, kus Maa on. 
LIISA: Mulle meeldis see koht, kus see Täheke oli vee all ja inimesed kalade kohta uurisid.
KÄRT: Mulle meeldis see koht, kus see allveelaev tiris Tähekest oma kombitsatega ja mees arvas, et see on uus meretäht.
JOHANNES: Mulle meeldis see koht, kus me sõitsime ameerika mäedel.
JENS: Need ameerika mäed olid pärast. Need ei olnud filmiga koos.
KÄRT: Olid sellised värvilised rajad. Ja siis me kihutasime rongiga.
KAAREL: Mul hakkas isegi pea ringi käima.